Jagten på den perfekte kjole!

Den kjole herover, er nok det tætteste man kan komme på et billede af min drømmekjole! Kjolen er lavet af Liz Martinez... En designer, som slet ikke forhandles i Danmark, for slet ikke at snakke om, at priserne nok vil være ca det samme som hele mit budget for brylluppet.

Jeg er så priviligeret, at jeg for ca 16 år siden (shit jeg lyder gammel nu) blev uddannet skrædder. Mit speciale er faktisk brude og selskabskjoler, så jeg kan sagtens selv sy min brudekjole. Jeg har også syet min smukke venindes.. Den skal I da lige se et billede af! 
Når det så er sagt, så havde jeg INGEN anelse om, hvad der ville klæde min krop, hvad man kunne få her i Danmark og om jeg overhovedet havde lyst til at sy min egen brudekjole... Og hvad nu, hvis jeg gerne vil have mere end en?

Derfor startede jeg med at besøge Lilly i Vejle, faktisk kort efter vores forlovelse, som havde nogle rigtig fine kjoler, de var bare ikke rigtig mig. Det her er sidste års kollektion, og umiddelbart ser det ud til at 2019-kollektionen er noget mere min smag, med stadig bliver det lidt for mainstream. Jeg drømmer om en kjole med en kappe, en kjole med kant, en kjole der er helt unik! Anyways så kan I se kjolerne jeg prøvede i Lilly herunder:

Besøget var en virkelig god oplevelse, ekspedienten var simpelthen så sød og hjælpsom! Men ak.. Det var ikke lige mig alligevel. Til gengæld gav det mig en ide om, hvad der klæder min krop: Jeg kan bedst lide at have stropper, Jeg synes en V-udskæring er pænest og jeg foretrækker at den ikke "poofer" for meget. Så langt så godt!

Nå men hvis vi lige spoler lidt frem, så var jeg på bryllupsmesse sidste år og var her så heldig at vinde et gavekort på 2500 kr på indkøb af brudekjole fra Cinderella i Varde Afsti-afsted til Varde kom jeg så med mor, svigermor og børnene på slæb. Jeg havde på messen allerede forelsket mig lidt i en bestemt kjole, som jeg glædede mig rigtig meget til at prøve.. Her er billederne fra den prøvning (og ja.. der er mange!) 


Den sidste var min KLARE favorit, selvom den var aaaalt for lille. Den havde bare et enkelt minus.. Der var ikke nogle blonder! Jeg elsker blonder! Jeg har elsket blonder siden jeg startede på skrædderskolen for 20 år siden, og jeg kunne bare ikke forestille mig at blive gift i en kjole, som ikke havde blonder. 

Jeg gik derfor hjem og lavede en skitse. Den har jeg rettet til mange gange siden, og nu, hvor der er lidt mere en 6 måneder tilbage til brylluppet, så er her S K I T S E N. Verden mød Primrose:
Hun har en champagne/sølvfarvet satin"bund" og så er der den fineste blonde udover. Blonden er draperet på toppen, og der er blondestropper m perler i kæder. JEG ER FORELSKET! 

Jeg vil så rigtig gerne have en skiftekjole, da Primrose bliver lidt ubehagelig i længden pga. det indbyggede korset, så på lørdag tager jeg lige en tur i Panayotis for at se om de har den perfekte skiftekjole, eller om jeg også skal have gang i symaskinen for at kreere den..

Det var så lidt om min jagt på den perfekte kjole.... Hvordan var din?

Med stjernestøv og regnbuer - Lis 




Kommentarer

Populære opslag