Tredje (og sidste) brudekjoleprøvning - Panayotis

Åh hvor jeg glædede mig!!! Panayotis har siden jeg var 16 og startede på skrædderskolen været synonym for opfyldelsen af alle mine brudekjoledrømme 😍 

Så at gå ind af døren her, var i sig selv en vild oplevelse! 
Vi kom ind i en foyer, hvor min mor og datter fik kaffe og te. Jeg skulle ikke selv have noget, jeg ville meget hellere kigge på de kjoler, som stod til udstilling. Efter lidt tid blev vi hentet af Jocelyn, som er den drømmetyder, jeg havde booket tid hos. Hun tog os med op ovenpå, hvor alle brudekjolerne hænger, og vi blev installeret i den smukkeste sofa! 

I sofaen spurgte Jocelyn ind til vores bryllup og hvad jeg troede, jeg ville have for en slags kjole. Jeg fortalte hende om brylluppet.. At det er alternativt, vi skal vies i en biograf og have filmtema. Hvad jeg tænkte om kjolen: Den skulle ikke være alt for poofet, havfrue klæder mig ikke og jeg kan godt lide blonder! Og så hentede hun ellers en masse kjoler... Her i blandt selvfølgelig både en med poof og en havfrue, fordi hun ville udfordre mig.... og hold nu op, hvor er jeg glad for at hun gjorde det!! 

KJOLERNE

Kjole nr 1

Den første jeg fik prøvet var en stram sag, og den var enormt ubehagelig, men til gengæld så gjorde den faktisk noget for min krop som jeg synes var pænt! Både udskæringen og det at få markeret taljen fungerede supergodt. Jeg har kun et enkelt billede af den, lidt langt fra, men man kan da se ideen 😁


Kjole nr 2


Den næste jeg prøvede, var den her superlækre silkesag, som bare på ingen måde klædte min kropsform, men den var VIRKELIG behagelig 👍

                      

Kjole nr 3

Efter de stramme sager, så var det tid til den stil, som jeg egentlig gik efter og jeg fik den smukkeste flowy kjole på.. Jeg var helt vild med skørtet på den! Jeg synes til gengæld ikke det var så klædeligt for mig, at den var så lukket i toppen

    

Kjole nr 4

Den næste kjole jeg kom i, var SLET ikke mig.. Til gengæld var den sindssygt smuk og der var faktisk en, som stod lidt længere henne i lokalet, som valgte den kort efter vi begyndte! Hvis man er til ballgown-typen, eller bare til lyserød, så er den lige det rigtige! 

                   

Kjole nr 5

Efter at have været i den poofy kjole, så insisterede Jocelyn på, at jeg skulle prøve en anden strammere model... Så det gjorde jeg selvfølgelig. og woooooow den kjole gjorde bare noget godt for min facon! 

               



Efter den her kjole gik det jo så pludselig op for mig, at jo... Jeg skal sgu nok i enten en havfrue-facon eller en fit and flare! 😲😲😲 Jeg har aldrig så meget som overvejet en af de kjoler! Jeg var så sikker på, at jeg som skrædderuddannet havde styr på, hvad der klæder min krop! 
Og ja... A-line modellen med det flowy skørt var klart min nr 2 faconmæssigt, men den næste kjole her, den er nr 1😍😍😍

Kjole nr 6


                  
Jeg fik simpelthen den mest fantastiske kvindefigur af den kjole! Jeg har ALDRIG haft særlig meget timeglas facon, eller for den sags skyld talje, men den her kjole skabte illusionen af begge og jeg elsker det! Jeg er til gengæld på ingen måde vild med ærmerne og udskæringen, så Jocelyn tryllede lige ærmerne væk:

     

Jeg har helt seriøst aldrig følt mig smukkere! På trods af, at den var alt det jeg ikke ville have: Havfrue, klassisk og ingen specielle detaljer. Jeg var dog ikke 100% solgt pga de ret store ændringer, det ville kræve, og så skulle jeg helt sikkert tygge på det der med, at det er en havfruekjole.

Jeg prøvede to kjoler mere, som jeg desværre ikke har billeder, til gengæld kan de ses i videoen herunder, som også viser hele oplevelsen inkl. kommentarspor fra min datter, som holder kameraet (i den forkerte retning - bær over med hende) og min mor. 



Efter besøget gik jeg hjem og tyggede på det hele, og tog en beslutning. Jeg VIL have to kjoler, og den ene skal være en havfruemodel, men den skal ikke være kjolen fra Panayotis - Der var simpelthen for mange ændringer, der skulle til for at den kunne være helt perfekt. Jeg tegner og syer i stedet to kjoler. Men mere om dem i et andet opslag... 

Med stjernestøv og regnbuer
Lis 







Kommentarer

Populære opslag